Lokalizacja to jeden z ważniejszych czynników, jakie trzeba wziąć pod uwagę podczas wyboru biura dla swojego biznesu. Kwestie takie jak m.in. desing, dopasowana powierzchnia, wykończenie na wysokim standardzie, rozkład stanowisk spójny z potrzebami są oczywiście istotne, jednak adres, pod który będą trafiać nie tylko pracownicy, ale także klienci czy partnerzy biznesowi ma niebagatelne znaczenie. Jest to jeden z kluczowych elementów budowania biznesowego wizerunku. Poznajmy zatem 4 kluczowe atuty przemawiające za wynajęciem biura w Onyx Business Point lub zakupem lokalu w inwestycji Kwiatowa Center … #wSercuPiły.
Dobra komunikacja jest na czasie
Jeżeli poszukujesz biura w Pile, pod najem lub do zakupu – postaw na centrum miasta! Jest wiele czynników przemawiających za tym, aby wybór uzależnić od lokalizacji zajmowanej powierzchni. Większość biur mieści się w centrum miasta, gdzie skupiona jest przeważająca część nie tylko administracji, ale również szkolnictwa, handlu i rozrywki. Nie zapominajmy jednak o tak ważnym czynniku, jakim jest komunikacja miejska oraz podmiejska. Wielokrotnie ze względu na optymalizację kosztów najmu, przedsiębiorcy decydują się na wynajem, bądź zakup biura gdzieś na obrzeżach miastach. Czy to jest dobry pomysł? Niestety może to spowodować, że nasi potencjalni klienci poświęcą dużą czasu na dojazd, co może ich zniechęcić do odwiedzin w naszej firmie. Takie położenie nie będzie również atrakcyjne dla pracowników. Biura, do których możemy szybko i sprawnie dojechać autobusem, pociągiem, rowerem, hulajnogą oraz autem, będą zawsze dobrze postrzegane.
W centrum wszystko jest „pod ręką”
Działając w sercu miasta dajemy możliwość naszym pracownikom oraz klientom i kontrahentom, na szybki dostęp do kluczowych instytucji. Przykładem jest Onyx Business Point czy Kwiatowa Center, w których sąsiedztwie znajdziemy Urząd Miasta, Urząd Stanu Cywilnego i Sąd Rejonowy. W przypadku, gdy prowadzisz na przykład biuro nieruchomości, kancelarię adwokacką, notarialną, biuro rachunkowe to decydującym czynnikiem właśnie będzie sąsiedztwo tak ważnych budynków administracyjnych, bowiem klienci bez większych trudności pozyskają wymagane dokumenty, a i również oszczędzi im to trudności związanych z przemieszczaniem się na drugi koniec miasta. Działa to również w drugą stronę – nasi potencjalni klienci, będący petentami w jakimkolwiek urzędzie niejednokrotnie pytają się pracowników o najbliższy punkt, możemy wówczas liczyć na wskazanie drogi do naszego biura.
Pamiętajmy również o naszych pracownikach, ponieważ w biurze będą funkcjonowali zapewne jacyś rodzice. Bardzo często zdarza się, że szukając pracy uwzględnia się aspekt odległości przedszkola do miejsca pracy. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne dla rodziców i oszczędza im czas szczególnie rano, gdy spieszą się do pracy oraz popołudniu, kiedy trzeba odebrać dziecko z przedszkola. Obecnie na rynku pracy bardzo trudno znaleźć dobrego pracownika, dlatego też warto oprzeć wybór miejsca siedziby biura o odległość od najbliższego przedszkola czy żłobka. Jest to czynnik pomagający zachować równowagę pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym.
Bądź widoczny dla klienta
Obok biurowca Onyx Business Point oraz budynku Kwiatowa Center, mieści się również wiele punktów usługowych, gastronomicznych, kino, teatr, szkoła wyższa policji, centrum kultury, czy galeria handlowa, przejeżdżają tu również autobusy i taksówki, więc są to miejsca, gdzie codziennie przewijają się tłumy ludzi. Wielu z nich w trakcie mijania budynku zwróci uwagę na to co w nim się znajduje. Klienci w zależności od potrzeb szukając konkretnej firmy na pewno wrócą pamięcią do miejsca, gdzie widzieli tabliczkę lub szyld z określeniem przedsiębiorcy, którego poszukują. Wielokrotnie naszymi klientami mogą być obcokrajowcy lub osoby przyjezdne spoza miasta, którzy są gośćmi sąsiadującego obok hotelu Arche czy wychodzą z dworca PKP i PKS.
Pamiętaj!
Na rynku nieruchomości dostępnych jest wiele ofert wynajmu lub kupna biura. Niestety, te z pozoru atrakcyjne oferty najczęściej dotyczą lokalizacji odległych oraz nieatrakcyjnych dla większości działalności gospodarczych. Jeśli zależy Ci na prestiżu marki, możliwości pozyskania klientów “z ulicy” oraz łatwiejszym dostępie do dostawców i kooperantów, to postaw na dobrą lokalizację biura – to powinna być priorytetem w Twoich poszukiwaniach.
Biuro niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności to miejsce, do którego trafiają klienci oraz kontrahenci zainteresowani współpracą, do którego klient trafi bez większego problemu, nawet wówczas gdy nie pochodzi z konkretnej miejscowości. Lokalizacja biura istotna jest także w kontekście prestiżu firmy. Ma szczególne znaczenie wówczas, gdy firma chce współpracować z renomowanymi markami zarówno w kraju, jak i poza granicami państwa. Prestiżowe biuro kojarzy się głównie z atrakcyjną lokalizacją oraz nowoczesnym budynkiem.